The World Games – case study

Gromar zaangażowany został w organizację szkoleń The World Games

Projekt The World Games przygotowany został przez firmę GroMar z myślą o 10. Światowych Igrzyskach Sportowych, które odbyły się we Wrocławiu w dniach 21-30 lipca, a jego skala obejmowała sportowców ze 111 krajów i 1564 wolontariuszy z 43 krajów.

 

Specyfika klienta i jego największe wyzwania

The World Games jest sportowym, międzynarodowym wydarzeniem organizowanym przez International World Games Association od 1981 roku. Do programu imprezy wchodzą dyscypliny sportowe, które nie są reprezentowane na Igrzyskach Olimpijskich, takie jak trójbój siłowy, wrotkarstwo, gimnastyka, narty wodne & wakeboard, biegi na orientację, latające dyski, pływanie w płetwach, ratownictwo wodne, sporty lotnicze, wspinaczka sportowa, bule, kręgle/ bowling, sporty bilardowe, łucznictwo, przeciąganie liny, fistball, kajak polo, korfball, lacrosse, plażowa piłka ręczna, squash, unihokej, Ju-Jitsu, karate, muaythai, sumo.

W igrzyskach uczestniczyli sportowcy ze 111 krajów i 1564 wolontariuszy z 43 krajów.

 

 

Identyfikacja potrzeb

Klient zgłosił chęć wprowadzenia jednolitego standardu wiedzy i jakości pracy dla dość mocno rozproszonej grupy docelowej – 1564 wolontariuszy, 43 różnych narodowości.

Projekt miał zostać zrealizowany zgodnie z harmonogramem, ponieważ termin rozpoczęcia całej imprezy był z góry ustalony, a jego organizacja była uzależniona m.in. od gotowości wolontariuszy do wsparcia odwiedzających.

Aby z powodzeniem zrealizować projekt, klient potrzebował:

• szkoleń dedykowanych o tematyce określonej przez klienta,
• testu kompetencyjnego z tych szkoleń, które kwalifikowały uczestników do odbycia wolontariatu,
• platformy e-learningowej pozwalającej na odbycie szkolenia oraz testu z możliwością odpowiedniego raportowania do klienta,
• dostępu do całego materiału z urządzeń mobilnych – telefony, tablety oraz komputery,
• administrowania szkoleniem i jego uczestnikami przez dostawcę szkoleń, zgodnie z harmonogramem ustalonym z klientem.

Podsumowując – klient zlecił zakres prac, a całość koordynował i realizował dostawca; w zakres prac weszły m.in.: import szkoleń, przypisanie szkoleń, import uczestników.

 

 

Realizacja

GroMar otrzymał zlecenie na wykonanie tego projektu, ponieważ okazaliśmy się konkurencyjni w stosunku do innych firm e-learningowych pod względem możliwości wykonania projektu, jego zakresu i realizacji w wyznaczonym terminie za satysfakcjonującą cenę.

 

Szkolenia dedykowane

Do produkcji szkolenia wykorzystano materiał przesłany przez zlecającego, składający się z tekstu merytorycznego oraz zdjęć. Szkolenia realizował zespół specjalistów odpowiedzialny za metodykę, scenariusz, grafikę i oprogramowanie, nad których czuwał project manager. W efekcie prac powstało 5 lekcji zrealizowanych w technologii HTML5, które pozwoliły na odbycie szkolenia również na urządzeniach mobilnych.

Szkolenia miały na celu zapoznanie wolontariuszy Igrzysk z charakterystyką imprezy, miejscem, w którym się odbywa, logistyką działań oraz oczekiwaną jakością ich pracy.

Tematyka szkoleń:

1. The World Games 2017 – the organization of the Volunteers Programme
2. The World Games 2017 – Wrocław – its history, culture and places worth visiting
3. The World Games 2017 – idea, history, disciplines and venues
4. The World Games 2017 – logistics

Forma e-learning przewidziana dla tego szkolenia była jedyną możliwą ze względu na różnorodne miejsca zamieszkania wolontariuszy Igrzysk. Dzięki tej formie wszyscy wolontariusze, którzy zgłaszali się do pracy w różnych terminach i przyjeżdżali do Wrocławia w różnych dniach, mogli przeszkolić się jeszcze przed rozpoczęciem Igrzysk.

Dostarczone szkolenia były w formacie szkoleń multimedialnych oraz wideo.

Screen ze szkolenia wideo

Screen ze szkolenia wideo

 

Platforma e-learningowa

Jako narzędzie do zarządzania szkoleniami, uczestnikami, testami i do odpowiedniego raportowania została zastosowana najnowsza wersja Platformy LearnWay 3.0, która pozwala również na udostępnienie szkoleń na urządzeniach mobilnych.
Platforma LearnWay została udostępniona na serwerach dostawcy GroMar i rozliczona w modelu dzierżawy (abonament miesięczny).

Screen z platformy LW3

Screen z platformy LW3

 

Administracja

GroMar w imieniu klienta dostarczał narzędzia i szkolenia, ale również zarządzał i administrował całym cyklem szkoleniowym zgodnie z harmonogramem poprzez:
• import uczestników do platformy LearnWay,
• import szkoleń do platformy LearnWay,
• przypisanie uczestników do poszczególnych szkoleń w wybranych odstępach czasu, zgodnych z harmonogramem.

 

 

Podsumowanie i wnioski

• Przygotowano 5 szkoleń elearningowych (również na urządzenia mobilne).
• Udostępniono najnowszą Platformę LearnWay 3.0 obsługującą urządzenia mobilne.
• 1564 wolontariuszy reprezentujących 43 krajów zakończyło szkolenia wykonując z sukcesem test końcowy.
• Administracja platformą LearnWay przez dostawcę – GroMar.
• Projekt zrealizowano zgodnie z harmonogramem ustalonym z klientem.

 

Dziękujemy organizatorowi The World Games za możliwość wzięcia udziału w projekcie :-).

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do komentowania.

 

The World Games – case study
4.5 (90%) 2 głos[ów]